Što skiperi čartera mogu naučiti iz Corona krize

Dame i gospodo
dragi skiperi,

Jasna prednost pravne sigurnosti koja proizlazi iz rezervacije u vašoj zemlji sama po sebi je odlučujući argument za skipera da rezervira kod domaće charter agencije. O tome smo detaljno izvijestili u našem prošlom biltenu. ▶ Ovdje možete ponovno pročitati.

Zbog svoje važnosti za charter skipere diljem Europe, tema se sada bavi i velikim časopisima za jahte, kao što su Ocean7 ili Boote u ovom broju.

Iskustva iz 2020., koja je bila godina puna izazova za sve uključene, također su istaknula druge ključne točke koje su uvijek bile važne u složenom charter poslovanju, ali su se pokazale posebno važnima za skipere i njihove posade u kriznim vremenima:

Brojna charter putovanja nisu mogla biti pokrenuta jer su, primjerice, letovi bili otkazani ili brodovima nije bilo dopušteno isploviti. Ili se skiper i posada nisu htjeli natjecati jer je, primjerice, bilo upozorenje za putovanje.

Jedno je objektivno pravno stanje, koje u pojedinačnim slučajevima može biti sporno, a drugo različito ponašanje pojedinih charter agencija i flotnih operatera prema pogođenim posadama.

Susretljivi ili beskompromisni?

Bez obzira na pravnu situaciju, određeni broj operatera voznih parkova nije mogao vratiti uplaćene predujmove, ali su drugi jednostavno inzistirali na svom formalnom pravu da uskrate uplate.

Odgađanje putovanja do iduće godine bio je kompromis trenutka za odnos s niskom razinom sukoba – a stostruko besplatna zaštita od rizika sa sigurnosnim certifikatom YACHT-POOL bila je ključna pomoć za kupca u prihvaćanju tih kompromisa.

Za rješavanje svih pojedinačnih slučajeva bilo je potrebno puno posredovanja, uz puno osobnog i financijskog truda agencija. Uočili smo vrlo jasno odvajanje “žita od kukolja”.

Stari, dobro uspostavljeni, osobni i kooperativni odnosi između tradicionalnih čarter agencija i relevantnih operatera flota funkcionirali su prilično dobro u većini slučajeva – na uskom putu između dobre volje i ekonomskih prilika.

U svakom slučaju, to je funkcioniralo puno bolje i s manje trvenja nego s nekim online agencijama, gdje je odnos s klijentom bio ograničen na dokaz o besplatnoj isporuci u određeno vrijeme, a ostalo je često stvar na koju se klijent može osloniti.

U mnogim točkama koje su išle dalje od toga, mnogi klijenti čartera postali su svjesni složenosti čarter operacije, koja nadilazi samo ugovaranje hotelske sobe.

Nema štete bez koristi

je staro seljačko pravilo ili više intelektualno: U svakoj krizi postoji i nova prilika. U vrijeme Corone vidjeli smo tko ih zna koristiti.

Nama kao “vanjskom insajderu” bilo je definitivno vrlo jasno da su agencije koje su svoje klijente podržale odgovarajućom predanošću usluga, osigurale dobar dio svog budućeg poslovanja time što su se pozitivno razlikovale od drugih.

Oni već iskorištavaju priliku da pokažu vrijednost svog opsežnog poznavanja tržišta i čvrstih poslovnih odnosa s operaterima flota i čarter klijentima.

Mnogi unajmljivači naučili su da niska cijena sama po sebi može biti slučajnost koja upućuje u krivom smjeru. S druge strane, postoje jaki argumenti i značajne prednosti za to da uz sebe imate lokalnog partnera – gdje god da unajmite brod . ­

Također smo naučili iz ovoga i znamo da moramo uzeti u obzir još više nego prije kada dodjeljujemo naš pečat kvalitete PROVJERENO & POUZDANO . Zbog poznate gospodarske situacije morali smo ograničiti i dodjelu naših znakova kvalitete.

Naši pečati kvalitete uvijek se dodjeljuju samo na godinu dana, jer tvrtka koja je dobra danas ne mora nužno biti dobra i sljedeće godine. To se odnosi i na operatere voznih parkova i na agencije.
Molimo obratite pozornost na godinu!
­

Vaša osobna iskustva?

Osim toga, molimo Vas da nam kažete svoja pozitivna i negativna iskustva iz Vašeg charter života. Željeli bismo ovo učiniti – uz vaš pristanak – dostupnim skiperima naše zajednice skipera YACHT-POOL kao neutralnu razmjenu iskustava u prikladnom obliku.

Radujemo se vašim vrijednim povratnim informacijama! Pošaljite ovo na skipper@yacht-pool.de s predmetom “Iskustva”.

Dr. Friedrich Schöchl
CEO YACHT POOL

Scroll to Top