Osiguranje protiv osiguranja?

Podsjetimo, slovački rekreativni skiper unajmio je u Hrvatskoj jedrilicu od 44 stope za odmor s prijateljima. Na Kornatima je svoj brod privezao za bovu za privez ispred restorana. Budući da je vrijeme bilo lijepo, posada je ostala prespavati i idućeg jutra pješačila do poznate planine Opat kako bi uživala u pogledu na more i okolne otoke. I nakon stalnog jačanja vjetra grupa je bezbrižno nastavila pješačiti, a brod je bio sigurno privezan za bovu. Nažalost ne – jer se kratko vrijeme kasnije nasukao na stijene – totalni gubitak!
Očito je kriv pohabani konop za vez. Ali uzrok nikada nije dublje istražen. Zbog čega, jer hrvatski kasko osiguravatelj jednostavno je skiperu poslao fakturu na cjelokupnu vrijednost broda.
YACHT-POOL je odmah preuzeo obranu nevinosti skipera i njegove posade – jer je srećom skiper sklopio osiguranje od odgovornosti skipera kod YACHT-POOL- a Slovačka. Brzo i profesionalno postupanje bilo je nužno jer je ponašanje hrvatskog kasko osiguravatelja bilo neobično agresivno i beskompromisno. Skiper je optužen za krivnju bez konzultacija i bez opravdanja te je zatraženo da plati 144.655 eura u roku od 8 dana. ­ ­


YACHT-POOL je preciznim i jednako beskompromisnim pojašnjenjem odbio hrabar zahtjev hrvatskog kasko osiguravatelja. Uspješno: osiguravatelj se odrekao svoje štete, a skipera je sve to koštalo samo nekoliko telefonskih poziva YACHT-POOL- u.

Osiguranje od odgovornosti brodara – osiguranje od osiguranja?

Definitivno da! Jer ovaj primjer jasno pokazuje da je takav zahtjev osiguravatelja postavljen s oštrim namjerama. Čak i ako klijent čartera ne plati odmah, pravna služba osiguravatelja vjeruje da postoje barem dobre šanse za nagodbu – jer je klijent čartera pod vremenskim pritiskom. Osiguratelj obračunava 15% zateznih kamata od dana nezgode do dogovora! A ovo može potrajati:

YACHT-POOL je nedavno dobio slučaj u Grčkoj za kupca. Nakon 2 instance i 5 godina pregovora (uskoro ćemo se javiti)!

Ako je luka preplitka – Još jedan primjeran slučaj

Ovaj slučaj štete primjer je nekih sličnih slučajeva iz prošle sezone: njemačka posada imala je problema sa sustavom za namotavanje genove svog Oceanisa 45 u jakom vjetru s južne obale Mallorce. Kako bi se zaštitili od prevladavajuće visoke visine valovi i olujni vjetar, skiper je odlučio otići u zaštićenu luku kako bi riješio problem s motačem. Međutim, u užurbanom tempu i teškim uvjetima podaci o dubini na pomorskoj karti pogrešno su protumačeni. Jahta se nasukala. Nakon što su je drugi brodovi odvukli, posada je mogla nastaviti putovanje.

Grubo buđenje 1 – zadržavanje depozita

Nakon povratka u bazu šteta se pokazala značajnom te je depozit od 2.000 eura zadržan. Srećom, razboriti skiper je poduzeo mjere opreza s osiguranjem pologa za najam od YACHT-POOL-a. Bez problema su vratili depozit minus 100€ franšize. Skiper i posada već su bili sretni što je ova nesreća ponovno završila lagano – ali ne zadugo!

Rude awakening 2 – regresni zahtjev kasko osiguravatelja

Skoro 4 mjeseca nakon putovanja, skiper je primio pismo od poznatog njemačkog kasko osiguravatelja čarter broda. Izvješće je pokazalo da je skiper očito prekršio svoju dužnost opreza kada je pokušao ući u luku s gazom većim od dubine vode. Šteta i troškovi vještaka iznose 10.234,54 € – plativo u roku od 4 tjedna:


I opet:

Osiguranje od odgovornosti skipera kao osiguranje od osiguravajućih društava!

Možda je ovaj skiper ozbiljno pogriješio u navigaciji u strci, ali je pri odabiru osiguranja napravio sve kako treba: osim osiguranja pologa za čarter, imao je sklopljeno i osiguranje od odgovornosti skipera, osiguranje pravne zaštite skipera i osiguranje od posljedične štete u čarteru. YACHT-POOL je odmah preuzeo obranu skipera i nakon kratkog vremena uspio sklopiti izvansudsku nagodbu u omjeru 50:50. YACHT-POOL je ovdje ne samo preuzeo obranu, već je i platio smanjeni regresni zahtjev kasko osiguravatelja (umanjeno za tarifnu franšizu).

Što učimo iz takvih slučajeva?

Nitko ne bi pomislio voziti automobil bez osiguranja od odgovornosti – jednako je neprihvatljivo unajmiti brod bez osiguranja od odgovornosti skipera. Ne pomaže ni često izrečeno mišljenje nekih skipera: “Godinama sam u charteru s istom tvrtkom i s njima sam prilično prijatelj.” Jer u ovakvim slučajevima protivnici su (obično strani) osiguravatelji i odvjetnici! Bez osiguranja od odgovornosti skipera, uspjeh druge strane sigurno bi bio “ekonomski fatalan” za većinu skipera.

Savjet za BAZEN JAHTE:

Nadopunite svoje osiguranje u “last minute” osiguranjem od odgovornosti skipera. Posada YACHT-POOL-a uvijek će vam rado pomoći! Email ili poziv je dovoljan! ­ ­

Dr. Friedrich Schöchl
CEO YACHT POOL

Scroll to Top